6 نشانه که روغن خودرو شما نیاز به تعویض دارد
نوشته شده توسط : قدیمی

معرفی زمان مناسب برای تعویض روغن خودرو

6 نشانه که روغن خودرو شما نیاز به تعویض دارد

تعویض روغن خودرو معمولاً یک روش سریع و بدون دردسر است که در یک مرکز خدمات مدرن خودرو انجام می شود. روغن روان کننده در وسیله نقلیه چیزی است که برای سلامت خودرو بسیار مهم است. روغن خوب و تمیز عملکرد خودروی شما را بهبود می بخشد و عمر موتور را افزایش می دهد، پس چرا بسیاری از افراد تا زمانی که مشکلی قابل مشاهده نباشد تعویض روغن خود را به تاخیر می اندازند؟ برای اینکه از زمان مناسب برای تعویض روغن خودرو مطلع شوید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

از رانندگان صرفاً به مسافت پیموده شده به عنوان معیاری برای تعیین زمان تعویض روغن خودرو نگاه می کنند. اما عوامل دیگری مانند کیفیت روغن، سن خودرو و نحوه رانندگی نیز دراین زمینه نقش دارند. روغن تازه و تمیز با روغن کاری قطعات و تمیز و سالم نگه داشتن موتور، عملکرد خودروی شما را بهینه می کند. با این حال، با گذشت زمان، این مایع تجزیه می شود و در انجام وظایف خود دچار مشکل می شود. هنگامی که این روند شروع می شود، احتمالاً اتومبیل شما حداقل یکی از علائم هشدار دهنده زیر را نشان می دهد.

 موتور یا چراغ تعویض روغن خودرو را بررسی کنید

واضح ترین هشدار مبنی بر اینکه مشکلی در روغن خودرو شما وجود دارد روشن شدن چراغ مربوط به آن است. اگر روغن به اندازه وجود نداشته باشد، چراغ تعویض روغن خودرو روشن می شود.

صدای موتور و ضربه زدن

روغن خودرو یک لایه محافظ بین قطعات موتور ایجاد می کند و از اصطکاک بین قطعات فلزی جلوگیری می کند و موتور را بی صدا نگه می دارد. اگر روغن کار خود را به درستی انجام ندهد، صدای موتور افزایش می یابد.

 روغن خودرو تیره و کثیف

رنگ روغن خودرو تمیز کهربایی و کمی شفاف است. همانطور که از آن استفاده می شود، با ذرات جمع آوری شده از موتور پر می شود و تیره تر می شود.

 بوی روغن داخل ماشین

اگر داخل ماشین بوی روغن حس می کنید، اغلب می‌تواند نشانه نشت روغن باشد.

 دود اگزوز نشانه زمان تعویض روغن خودرو

مقداری بخار نیمه شفاف همیشه از لوله اگزوز خودروی شما خارج می شود، اما اگر این بخار به دود تبدیل شد، وقت آن است که موتور را بررسی کنید. ممکن است قطعات موتور معیوب یا نشت روغن داشته باشد.

 مسافت پیموده شده بیش از حد

تعویض روغن خودرو در هر خودرویی متفاوت است، اما بیشتر آنها باید روغن خود را هر سه ماه یکبار تعویض کنند. خودروهای جدید معمولاً هر شش ماه یک بار نیاز به تعویض روغن دارند.

ثبت اگهی خودرو مشهد

ثبت اگهی خودرو کرج

خرید ماشین دست دوم در مشهد

خرید ماشین دست دوم در کرج





:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: